Tuesday 28 February 2012

Saknad.

Det är två tysta och varsamma ögon som följer konturerna från din bröstkorgs mjuka rörelser i nattens sena timme. Dina djupa andetag väcker mina örons uppmärksamhet, skapar ett lugn inombords och väcker ett kärt minne.

Ett leende sprider sig på mina läppar när du i sömnen vänder dig och plötsligt omfamnar mig. Själen fylls av en stilla trygghet och hjärtat av en obeskrivlig lycka varje tillfälle som jag är nära dig.

Det är två små och blygsamma händer som försöker nästla sig in i ditt fasta grepp. När ögonen är slutna och den midnattsblå ridån gått ned försvinner allt, ja till och med mitt tidsbegrepp.

Ett stjärnfall av kärlek rinner ner längs med mina kinder denna kväll. Saknaden är stor och den inre längtan av att få återförenas med min andra halva, min bäste vän & livs kärlek gör sig lite extra påmind denna februarikväll

No comments:

Post a Comment