Friday 20 May 2011

Från och med Du.

Du föll in i mitt liv som en överraskning. En spontan kväll i en charmig småstad väckte alla sinnen till liv då det bjöds på mycket dans och skratt, en oförglömlig kväll som jag aldrig ville skulle ta slut. Det sägs att "kärleken slår till när man minst anar det", plötsligt stod du framför mig utan någon som helst anledning.

Det var då jag insåg att min vän lämnat min sida för andra sociala äventyr. Jag var omringad av dansande själar som tycktes tro att kvällen aldrig någonsin skulle ta slut. Ensam stod jag kvar på utkanten av dansgolvet och kände mig plötsligt som en miniatyr.

Omgivningen var ny men jag var aldrig rädd. Belysningen, musiken och människorna lämnade mig mållös av beundran. Jag iakttog småflickorna som gapade efter pojkarnas uppmärksamhet, ett leende spred sig inombords och för första gången kände jag mig som en erfaren veteran.

Du ingav förtroende och respekt, det var då jag insåg - hos dig är jag trygg. Vi blev presenterade för varandra och jag kom på mig själv stå och iaktta dig i smyg, dina vackra ögon trollband mig på plats och kvar stod jag med ett förvånat och generat uttryck. Varje gång du log under kvällen tänkte jag, "jösses, han är verkligen riktigt snygg!".

Endorfiner spred sig som en löpeld i mitt blod när du varsamt la dina armar om mig. Ett lyckorus, en inre glädje och värme omfamnade min själ, som en båt i en säker hamn ville jag stanna i din trygga famn. Jag hade bara ögon för dig.

Det finns så mycket kvar att göra och se, trots att jag vet exakt hur dina smilgropar träder fram när du ler, hur du alltid lyckas trolla fram ett leende varje gång jag hör din charmiga dialekt och att jag vet vilken nyans dina ögon har. Vår resa slutar inte här för vi har så mycket kvar..

No comments:

Post a Comment